הקנייה באינטרנט בתוך המטאוורס פותחת דלת לחוויות אינטראקטיביות ומרגשות, ומכניסה ממד חדש למסחר הדיגיטלי.
השאלה האם נוכל "להרגיש" או אפילו "לטעום" מוצרים במטאברס תלויה בטכנולוגיות מתקדמות שנמצאות בתהליך פיתוח.
להלן הסבר על מה שמצפה לנו בעתיד:
1. האם נוכל "להרגיש" מוצרים?
כן, באמצעות טכנולוגיות Haptic (הפלטה תחושתית), ניתן יהיה לחוש במוצרים במטאברס.
מדובר בטכנולוגיות המאפשרות לקבל משוב תחושתי דרך כפפות, ביגוד או אביזרי מגע מיוחדים. לדוגמה:
- כפפות Haptic – יאפשרו להרגיש טקסטורות כמו רכות של בגדים או קשיחות של מוצרי פלסטיק.
- חליפות גוף – יוכלו לספק תחושת לחץ, חום או קור כדי לדמות את החוויה של נגיעה במוצרים.
- משטחי מגע חכמים – יאפשרו אינטראקציה פיזית עם פריטים וירטואליים, כגון דפדוף בספר או סיבוב של חפצים.
טכנולוגיות אלו עדיין בשלב פיתוח, אך הן מתקדמות במהירות וישולבו בשנים הקרובות בפלטפורמות מסחר במטאברס.
2. מה לגבי רכישת מזון – האם נוכל לטעום?
היכולת "לטעום" מזון במטאברס תלויה בשילוב של טכנולוגיות כמו הדמיה חושית מתקדמת.
כמה מהפתרונות שנמצאים בפיתוח כוללים:
- משוב חושי של טעם וריח – התקנים שידמו טעמים וריחות באמצעות גירוי של בלוטות הטעם וחוש הריח.
טכנולוגיות כאלה נמצאות כבר בשלבי ניסוי. - מציאות רבודה חושית – ייתכן שבעתיד נוכל לטעום פריטים מסוימים על ידי שילוב של ריחות עם טכנולוגיות מגע, המדמות את התחושה של אכילת מזון.
- מדפסת מזון תלת-ממדית – אחת האופציות העתידיות היא הזמנת מוצר מזון במטאברס והכנתו במדפסת מזון תלת – מימדית בבית.
דוגמאות לתרחישים עתידיים בקניות במטאברס
- רכישת בגדים – תוכל להרגיש את המרקם של הבד, למדוד וירטואלית ולראות איך הוא יראה על האווטאר שלך, כשמשוב תחושתי ייתן לך תחושת התאמה אמיתית.
- קניית ריהוט – באמצעות כפפות מגע, תוכל להרגיש את החספוס של עץ, הרכות של כריות או החומריות של עור, ולראות איך הרהיט משתלב בעיצוב הווירטואלי של ביתך.
- מזון ומשקאות – ניתן לדמות טעמים וריחות לפני הרכישה, כך תדע בדיוק איך ההזמנה תתאים להעדפותיך.מומלץ – מוצרים טבעוניים ליב
מגבלות נוכחיות ואתגרים
- הטכנולוגיות עדיין לא זמינות באופן רחב לצרכן הפרטי.
- עלויות הציוד עשויות להיות גבוהות בשנים הראשונות של הפיתוח.
- תידרש תקינה חדשה להגנה על פרטיות וחוויית המשתמש.
בעוד שכיום הקניות באינטרנט מתמקדות בעיקר בחוויה ויזואלית ותיאור מילולי של המוצר, המטאברס מביא עימו את העתיד שבו נוכל להרגיש, להריח ואולי אפילו לטעום את המוצרים לפני רכישתם.
טכנולוגיות Haptic ומשוב חושי פותחות דלת לעולם חדש של קניות חווייתיות שישנו את האופן שבו אנו חווים צרכנות דיגיטלית.